Trening na siłowni plan treningowy

Trening na siłowni plan treningowy

Chciałbyś zacząć ćwiczyć na siłowni, ale nie wiesz, jak ułożyć plan treningowy, który okaże się efektywny? Istnieje kilka uniwersalnych zasad, do których powinieneś się zastosować. Po pierwsze, powinieneś ocenić swoje możliwości i dostosować plan treningowy adekwatny do swojej aktualnej kondycji fizycznej. Trening zawsze powinien rozpoczynać się od rozgrzewki. Powinna ona trwać minimum kilka minut. Rozgrzewka sprawia, że ryzyko kontuzji jest mniejsze. Później powinien nastąpić etap treningu właściwego. Wykonuje się w nim wcześniej zaplanowany zestaw ćwiczeń.

Jego układ zależy od tego, czy dzielisz swoje treningi na różne partie ciała i każdego dnia ćwiczysz inne mięśnie, czy wybierasz trening ogólnorozwojowy, podczas którego wykonujesz ćwiczenia na wszystkie partie mięśniowe. Przykładowymi ćwiczeniami, które możesz wykonać, są: deska, przysiady ze sztangą, podciąganie na drążku, brzuszki. Ostatnim etapem jest rozciąganie, które pozwala organizmowi wyciszyć się po wysiłku. Rozgrzewka i rozciąganie są obowiązkowymi elementami treningu i nie można ich pomijać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *